Eestlased Kariibidel OÜ (registrikood 16990513), asukoht Tamme tn 30, Haapsalu linn, Lääne maakond, 90508)

VEEBIPOE WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE  MÜÜGIEESKIRJAD

 

  1. ÜLDSÄTTED

 

1.1. Ostja kinnitab, et on Eeskirjad läbi lugenud, linnukese märkimisega väite „Olen tutvunud Kaupleja kaupade ostu-müügi eeskirjadega ja nõustun nendega“ juurde. Sel viisil kinnitatud Eeskirjad on Pooltele siduv juriidiline dokument, milles sätestatakse Ostja ja Müüja õigused ja kohustused, kauba ostmise ja kauba eest maksmise tingimused, kauba kohaletoimetamise ja tagastamise kord, poolte vastutus ja muud veebilehel WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE    Kauba ostmise ja müümisega seotud tingimused.

1.2. Konto loomisega veebilehel WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE    kinnitab Ostja Eeskirjad juba esimesel registreerimisel. Pärast Ostja poolt Eeskirjade kinnitamist esmaregistreerimise (konto loomise) ajal kohaldatakse Eeskirju kõigile Ostja poolt veebilehel  tehtud ostudele ja kõigile ostu-müügilepingutele, mis sõlmitakse Müüjaga.

1.3. Kauplejal on õigus ärilistel vajadustel või Eesti Vabariigi õigusaktides sätestatud tingimustel Eeskirju ühepoolselt muuta või täiendada. Sellest teavitatakse Ostjaid, kui nad logivad sisse oma Kontosse või kui nad ostavad kaupu valitud Müüjalt pärast Eeskirjade uue versiooni jõustumist.

1.4. Kui Müüjal on õigus või kohustus edastada Ostjale teavet või dokumente e-posti teel, vastutab kõigil juhtudel toimiva ja Ostjale kuuluva e-posti aadressi edastamise eest Müüjale ainuisikuliselt Ostja.

 

  1. KAUPADE TELLIMINE, OSTU-MÜÜGIÕIGUSLIKE SUHETE LOOMISE HETK

2.1. Ostja võib tellida Kaupu Kauplejalt valides ühe alljärgnevatest viisidest:

2.1.1. interneti teel, registreerudes veebilehel WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE   (sisestades oma kasutajanime ja salasõna);

2.1.2. interneti teel, registreerumata veebilehel WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE   

2.1.3. telefoni teel.

2.2. Kaupade tellimisel interneti teel peab Ostja vastavatel Kaupleja süsteemis olevatel andmeväljadel märkima kaubatellimuse nõuetekohaseks täitmiseks vajalikud isikuandmed.

2.3.    Kui Ostja, valides ostetavad Kaubad ja moodustades ostukorvi, täidab kõik tellimisetapid, millest viimane on makseviisi valik ja kinnitamine ning makse teostamine, loetakse, et Müüja ja Ostja vahel on tekkinud müügilepinguline suhe ja on sõlmitud Leping. Ostjat teavitatakse tellimuse kinnitamisest, saates vastava teate Ostja e-posti aadressil.  Telefoni teel lepingu sõlmimisel loetakse leping sõlmituks peale kauba eest tasumist.

2.4.  Kogu oluline teave Kauba ja selle omaduste kohta on esitatud Müüja kaubakirjelduses veebilehel WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE   

 

  1. OSTJA ÕIGUSED

3.1.    Ostjal on õigus osta Kaupu ja tellida teenuseid Kauplejalt käesolevates Eeskirjades sätestatud korras.

3.2.    Ostjal on õigus Lepingust taganeda või Kaup vahetada käesolevates Eeskirjades sätestatud korras.

3.3.    Ostjal on ka kõik muud õigused, mis on sätestatud neis Eeskirjades, WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE   kasutamise eeskirjades ja Eesti Vabariigi õigusaktides, ning mille kasutamine ei ole piiratud käesolevate Eeskirjadega. Sealhulgas on Ostjal õigus Kauba Lepingu tingimustele mittevastavuse korral kasutada seaduses sätestatud õiguskaitsevahendeid kooskõlas käesolevate Eeskirjade tingimustega.

 

  1. OSTJA KOHUSTUSED

4.1.    WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE   kasutamisel on Ostja kohustatud täitma oma seadusest tulenevad kohustused, järgima käesolevaid Eeskirju, WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE   kasutamise eeskirju, muid tingimusi, mida on selgesõnaliselt kirjeldatud veebilehel WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE  ega tohi rikkuda Eesti Vabariigi seadusi.

4.2.    Ostja on kohustatud tasuma tellitud Kaupade või teenuste eest ja need vastu võtma vastavalt käesolevates Eeskirjades kehtestatud korrale. Pärast seda, kui Ostja on otsustanud Kauba kätte saada kolmanda isiku kaudu (postiasutused), peab Ostja nendele järele tulema tema poolt valitud kohta   Eeskirjades toodud tähtaja jooksul.

 

  1. MÜÜJA ÕIGUSED

5.1.    Müüjal ja Kauplejal on õigus tellimus Ostjale ette teatamata tühistada, kui Ostja, kes on valinud Eeskirjade punktides 7.2.1 või 7.2.2 sätestatud makseviisid, ei tasu Kaupade eest 3 (kolme) tööpäeva jooksul.

5.2.    Kui Ostja valib Eeskirjade punktis 7.2.3 sätestatud makseviisi, on Müüjal õigus võtta ühendust Ostjaga WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE tellimuses näidatud rekvisiitidel, kui tekib küsimusi tellimuses esitatud info suhtes. Kaupade tarnetähtaega hakatakse sellisel juhul lugema päevast, mil võetakse ühendust Ostjaga. Ostja tellimuse võib ilma ette teatamata tühistada: i) kui Müüjal ei õnnestu Ostjaga ühendust saada 2 (kahe) tööpäevaga tellimuse esitamisest või ii) kui Ostja ei esita Müüjale nõutud teavet Müüja määratud tähtaja jooksul.

5.3.    Müüjal on õigus omal äranägemisel ja ilma Ostja nõusolekuta jaotada ostetavad Kaubad (ostukorvis konkreetselt müüjalt pärit Kaubad) eraldi tellimusteks, välja arvatud juhul, kui Ostja soovib osta ostukorvis olevad Kaubad ühe tellimusena. Sellise jaotuse korral jaotatakse konkreetse tellimuse lisateenuste (nt kohaletoimetamine, jne) maksumus eraldiseisvate tellimuste peale laiali ja arvutatakse iga tellimuse kohta eraldi, ning seetõttu võivad hinnad erineda teenuste hindadest, mis on esitatud konkreetse Kauba kirjelduses. Müüjal on ka teisi õigusi, mis on sätestatud neis Eeskirjades,  teistes Kaupleja dokumentides ja  Eesti Vabariigi õigusaktides.

 

  1. MÜÜJA KOHUSTUSED

6.1.    Müüja kohustub täitma Ostja tellimusi nendes Eeskirjades sätestatud korras ja suhtlema Ostjaga WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE  veebilehe kaudu ning mitte kunagi suhtlema Ostjaga muude kanalite kaudu, välja arvatud juhul, kui need on Eeskirjades või WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE veebilehel sõnaselgelt sätestatud. Käesolevaga tunnistavad Ostja ja Müüja sõnaselgelt, et igasugune tellimuse täitmist puudutav suhtlus, mida tehakse mitte  WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE   veebilehel (süsteemis), ei ole pooltele kohustuslik.

6.2.    Müüja kohustub andma Ostjale Kaupleja süsteemis selgel ja arusaadaval viisil Eesti seadustes nõutud teavet.

6.3.    Müüja ja Kaupleja kohustuvad austama Ostja privaatsust, Ostja Isikuandmeid töötlema vaid Eeskirjade,  WWW.EESTLASEDKARIIBIDEL.EE  kasutamise eeskirjades ja Eesti Vabariigi ning Euroopa Liidu õigusaktides sätestatud korras.

6.4.    Kaupleja kohustub Ostjat enne tellimuse vormistamist teavitama tellimuse täitmisele oluliste   funktsioonide peatamisest või lõpetamisest, samuti Eeskirjades  nimetatud muudatustest. Teabe esitamist veebilehe kontol või veebilehel peetakse nõuetekohaseks teavitamiseks. Kui Ostja tellimus on juba täitmiseks vastu võetud, teavitatakse Ostjat selle tellimuse täitmiseks oluliste veebilehe funktsioonide peatamisest või lõpetamisest Ostja määratud kontaktandmete kaudu (telefoni, SMSi või e-posti teel).

6.5.    Vastavalt Eeskirjade tingimustele kohustub Müüja esitama Ostja tellitud Kauba ja võtma vastu Ostja tagastatud Kauba.

6.6.    Sel juhul, kui Müüja ei saa oluliste asjaolude tõttu tellitud Kaupa Ostjale tarnida, võib Kaupleja pakkuda talle sarnase kauba, mida müüb teine Müüja, teavitades sellest Ostjat tema esitatud kontaktandmete kaudu (telefon, SMS või e-post). Kui Ostja ei nõustu, et konkreetse Müüja kaubad asendatakse teise Müüja poolt müüdud sarnase kaubaga, kohustub Müüja, kes ei suuda Ostja valitud Kaupa kohale toimetada, tagasi maksma Ostjale Kauba eest tasutud raha 14 tööpäeva jooksul, kui on teostatud ettemaks, ja igal juhul tühistama tellimuse.

6.7.    Müüja kohustub täitma teisi Eeskirjades ja Eesti Vabariigi õigusaktides Müüjale pandud kohustusi.

 

  1. KAUPADE HINNAD, TASUMISE KORD JA TÄHTAJAD

7.1.    Kaupade hinnad on veebilehel  märgitud eurodes. Hinnas sisaldub ka õigusaktide alusel kehtiv käibemaks ja muud maksud, kui sellised kohalduvad.

7.2.    Tellitud Kauba eest saab Ostja maksta ühel järgmistest viisidest (valik võib olla piiratud, nii et vastava tellimuse jaoks kasutatavate makseviiside lõplik loetelu on näidatud vastava tellimuse juures):

7.2.1.    internetipangast;

7.2.2.    pangaülekandega;

7.2.3.    krediidiasutuste poolt pakutavad tarbijakrediidi lepingute sõlmimise teenuste kaudu;

7.2.5.    veebilehel nimetatud muudel viisidel.

7.3.    Kui Müüja saab kauba eest makse või saab kinnituse ostu finantseerimise kohta, kinnitatakse Kauba tellimus.

7.4.    Kinnitades Eeskirjad, nõustub Ostja, et Kaupade ostudokumendid, käibemaksuarved, mis on ka Kaupade garantiidokumentideks, võidakse Ostjale esitada füüsiliselt koos Kaupadega või elektrooniliselt Ostja registreerimisvormis nimetatud e-posti aadressil kohe pärast tellimuse täitmist. Käibemaksuarvetele märgitakse Müüja rekvisiidid, valitud Kaubad, nende kogus, allahindlus, lõplik hind, sh kõik maksud, ja muud raamatupidamise korraldamist sätestavates õigusaktides sätestatud andmed.

7.5.    Kauba hind võib pärast Müüja tellimuse kinnitamist muutuda ainult erandjuhtudel. Kui Kauba hind on muutunud infosüsteemide tehnilise vea, ilmsete vigade parandamise või muude Müüjast sõltumatute objektiivsete põhjuste esinemisest, tuleb seda tõendada Müüjal. Kui sellisel juhul ei nõustu Ostja Kauba ostmisega uue hinna eest, võib Ostja tellimuse tühistada, teatades sellest Müüjale Kaupleja kaudu 2 (kahe) tööpäeva jooksul veebilehel näidatud kontaktide kaudu. Kui tellimus tühistatakse selles punktis nimetatud korras, kohustub Müüja tagastama Ostjale kõik tema makstud summad sellise tühistatud tellimuse alusel.

 

  1. KAUBA KOHALETOIMETAMINE

8.1.    Kauba tellimisel saab Ostja valida ühe Kauba kohaletoimetamise viisi, mis on esitatud Müüja müüdava kauba konkreetses pakkumises.

8.2.    Kaubakirjelduses nimetatud kohaletoimetamise tähtajad on eeldatavad. Müüja toimetab Kauba Ostjale, juhindudes Kauba tellimuses kinnitatud tähtaegadest. Kaupade tarnetähtajad ei kehti sel juhul, kui Müüja laos ei ole soovitud Kaupu ja Ostjat teavitatakse tema tellitud kaupade puudusest. Kinnitades need Eeskirjad, nõustub Ostja, et erandjuhtudel võib toodete kohaletoimetamine hilineda ettenägematutel ja Müüjast mitte sõltuvatel asjaoludel.  

8.3.    Müüja vabastatakse vastutusest kaupade tarnetingimuste rikkumise eest, kui Kaupu Ostjale ei tarnita või tuuakse kohale valel ajal kolmandate isikute, kes ei ole seotud ja/ või on sõltumatud Müüjast, süül või Müüjast mitte sõltuvatel asjaoludel.

8.4.    Kaupade juhusliku hävimise või nende kahjustumise risk läheb Ostjale üle alates hetkest, mil kaup antakse üle Ostjale.

 

  1. ÕIGUS LEPINGUST TAGANEDA NING KAUPADE TAGASTAMISE JA VAHETAMISE KORD

9.1.    Õigus Lepingust taganeda ja õigus Kauba asendamisele

9.1.1.    Tarbijast Ostjal on õigus põhjuseid nimetamata 14 (neljateistkümne) päeva jooksul (alates punktis 9.1.3 nimetatud hetkest) taganeda Lepingust, teavitades sellest kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis Müüjat. Nimetatud õiguse kasutamine toimub vastavalt võlaõigusseaduse sätetele (VÕS §-d 56, 56¹, 56², 56³).

9.1.2.    VÕS §-s 56 sätestatud Tarbija taganemisõigus puudub VÕS § 53 lg-s 4 sätestatud juhtudel. Muuhulgas (piiramata teisi VÕS § 53 lg-s 4 sätestatud aluseid) puudub Tarbijal Lepingust taganemise õigus juhul, kui:

(a)    Kaup on valmistatud arvestades Tarbija isiklikke vajadusi;

(b)    Kaup on valmistatud Tarbija esitatud tingimuste kohaselt;

(c)    Kaup on kiiresti riknev või vananev;

(d)    Kaup on üle antud suletud pakendis, see on pärast kohaletoimetamist avatud ning ei ole seetõttu kõlblik tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel;

9.1.3.    Lepingust taganemise õiguse 14 (neljateistkümne) päeva pikkust tähtaega arvestatakse alljärgnevalt:

(a)    kui sõlmitakse müügileping, siis sellest päevast, kui Ostja või tema nimetatud isik, välja arvatud vedaja, saab kätte tellitud Kauba;

(b)    kui Ostja on ühe tellimusega tellinud enam kui ühe Kauba erinevatelt Müüjatelt ja Kaubad tuuakse kohale eraldi, siis algab taganemisõiguse kasutamise tähtaeg iga Müüja suhtes eraldi alates sellest päevast, kui Ostja või tema nimetatud isik, välja arvatud vedaja, saab kätte vastava Müüja Kauba;

(c)    kui Kaup toimetatakse kohale erinevate partiide või osadena, siis sellest päevast, kui Ostja või tema nimetatud isik, välja arvatud vedaja, saab kätte viimase partii või osa;

(d)    kui sõlmitakse leping Kaupade regulaarse tarnimise kohta teatud ajavahemikul, siis sellest päevast, kui Ostja või tema nimetatud isik, välja arvatud vedaja, saab kätte esimese Kauba.

9.1.4.    Ostjal on Lepingust taganemisel õiguse korral alternatiivselt õigus vahetada ostetud kaup analoogsete teiste mõõtude, kuju, värvi, mudeli või komplektsusega kauba vastu. Kui kauba vahetamisel tekib hinnavahe, siis on Ostja kohustatud arveldama Müüjaga ümberarvestatud hindade järgi. Ostja teade, et ta soovib kasutada ostetud Kauba vahetamise õigust, tuleb saata analoogselt Lepingust taganemise avaldusega.

9.1.5.    Ostja on kohustatud Kauba tagastama mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel taganemisavalduse tegemisest. Ostja võib Kauba tagastada,  tagastades selle kullerite kaudu või otse Müüjale või posti teel. Kaup tuleb tagastada Müüjale aadressil, mis on märgitud Müüja poolt Ostjale esitatud arvel.

9.1.6.    Kui Ostja kasutab Lepingust taganemise õigust, tagastatakse raha talle 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul pärast taganemisavalduse kättesaamist tingimusel, et tagastatud Kaup on Müüjani jõudnud ning vastab tagastamise tingimustele. Raha tagastatakse Ostja pangakontole, välja arvatud juhul, kui Ostja ja Müüja lepivad kokku teisti.

9.1.7.    Lepingust taganemise korral tagastatakse Ostjale kauba hind ja mõistlikud kulud kauba tagasisaatmisel. 

9.1.8.    Kui Ostja soovib kasutada Kauba asendamise õigust, siis kohustub Müüja, kui ta on Kauba kätte saanud ning see vastab käesolevas peatükis sätestatud nõuetele, selle vahetama Ostja nimetatud kuju, suuruse, värvi, mudeli või komplektsusega Kauba vastu. Kui Müüjal ei ole vahetamiseks sobivat Kaupa, siis tagastab ta Ostjale Kauba eest tasutud raha vastavalt käesoleva peatüki sätetele.

9.2.    Tarbijast Ostja õigused ja kohustused Lepingust taganemisel

9.2.1.    Taganemisõiguse kasutamisel peab tagastatav Kaup olema esialgses komplektsuses (sisaldama kõiki tootepakendis olevaid esemeid ja dokumente).

9.2.3.    Ostja kannab Kauba tagastamisega seotud otsesed kulud, kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti.

9.2.4.    Kauba tagastamisel peab Ostja märkima saatja aadressi ja pakendama kauba korralikult, et see ei saaks saatmise ajal viga. Müüja ei vastuta saadetiste eest, mille on Ostja valesti pakkinud, valesti märkinud aadressi, samuti kui saadetised lähevad Müüjale tagastamise ajal kaduma või kahjustatakse.

9.2.5. Kui Ostja on ostnud kaubakomplekti ning komplektis sisalduvad Kaubad kuuluvad olemuslikult kokku, peab ta tagastama Müüjale kogu kaubakomplekti, s.o. tagastamisõigus kehtib Ostjale vaid siis, kui on tagastatud kõik komplekti kuuluvad tooted. Juhul, kui vähemalt üks komplektis sisalduvatest kaupadest ei vasta tagastamisele seatud nõuetele, on Müüjal õigus keelduda kogu tagastatud kaubakomplekti vastuvõtmisest.

9.2.6. Ostjal on õigus kogu ostuhinna tagastamisele üksnes juhul, kui Ostja on enne Lepingust taganemist kasutanud Kaupa üksnes viisil, mis on vajalik Kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil, nagu lubataks Ostjal tavapäraselt teha tavapoes. Kui Ostja on Kaupa kasutanud muul viisil, kui on vaja asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks, vastutab Ostja asja kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest, sõltumata oma süüst või vabandatavusest. Sama kehtib juhul, kui Ostja on kaupa kahjustanud või hävitanud. Nimetatud juhtudel on Müüjal õigus tasaarvestada Ostja nõudega summa, mis vastab Kauba parandamis-, asendamis- või uueväärseks taastamise kuludele või objektiivselt põhjendatud kahjule.

9.3. Nõuetele mittevastava kauba vahetamise ja tagastamise erisused

9.3.1.    Kui Ostja soovib tagastada Kaupa, mis ei vasta Lepingu nõuetele, siis müüdud Kauba puudujäägid kõrvaldatakse, ebakvaliteetsed Kaubad vahetatakse ja tagastatakse, juhindudes Eeskirjades sätestatud korrast ning võttes arvesse Eesti Vabariigi õigusaktide nõudeid. Nimetatud juhul ei kohaldata Lepingust taganemise 14-päevast tähtaega.

9.3.2. Raha ei tagastata selle kauba eest, mis on sihilikult või ettevaatamatuse tõttu rikutud (rikutud keemiliste ainetega, veega, lahtise leegiga, kõrge temperatuuriga, teravate objektidega jne) või kui on rikutud Kauba kasutamise või hoidmise eeskirju või on Kaupa kasutatud ebaõigesti või mitte otstarbekohaselt.

  1. LÕPPSÄTTED

10.1.    Käesolevatele Eeskirjadele ning Lepingule kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.

10.2.    Kõik vaidlused, mis tekivad seoses Eeskirjade või Lepinguga, lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkulepet ei õnnestu saavutada 20 (kahekümne) kalendripäeva jooksul, lahendatakse vaidlused tarbijavaidluste komisjonis või Eesti Vabariigi kohtutes.

10.3.    Sel juhul, kui Ostja ei nõustu Müüja koostatud   vastusega Ostja kirjalikule pretensioonile, võib Ostja (füüsiline isik, tarbija) oma taotluse/kaebuse seoses Kaupleja kaudu Müüjalt ostetud kaubaga edastada Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile (aadress Endla 10A, 10122 Tallinn, tel: 620 1707 (tarbijate nõustamine), 667 2000 (üldinfo), e-post: info@ttja.ee.või täita taotluse vorm ODR platvormis https://ec.europa.eu/odr/.